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Main/init.c 1.21 KB
590ac30b   Martin CHAUVELIERE   Debut Collision
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  #include <stdio.h>
  #include <stdlib.h>
  #include "../Graphique/libgraph.h"
  #include "../ListeC/Liste.h"
  #include "init.h"
  
  #define TailleX 500
  #define TailleY 500
  
  int canon;
  int missile;
  int sbire;
  int bouillie;
  
  struct liste_entite *enemies = NULL;
  struct liste_entite *tires = NULL;
  struct entite joueur;
  
  char Nom[20]="Space_Invader";
  char input='\0';
  
  int hitboxcanonL;
  int hitboxcanonH;
  int hitboxmissileL;
  int hitboxmissileH;
  int hitboxsbireL;
  int hitboxsbireH;
  
  void initialiser()
  {
      canon = chargerLutin("../../Lutins/invader_canon.bmp",COULEUR_NOIR);
      missile = chargerLutin("../../Lutins/invader_missile.bmp",COULEUR_NOIR);
      sbire = chargerLutin("../../Lutins/invader_monstre1_1.bmp",COULEUR_NOIR);
      bouillie = chargerLutin("../../Lutins/invader_monstre_bouillie.bmp",COULEUR_NOIR);
      
      int* hitboxL=&hitboxcanonL;
      int* hitboxH=&hitboxcanonH;
      tailleLutin(canon,hitboxL,hitboxH);
      hitboxL=&hitboxmissileL;
      hitboxH=&hitboxmissileH;
      tailleLutin(canon,hitboxL,hitboxH);
      hitboxL=&hitboxsbireL;
      hitboxH=&hitboxsbireH;
      tailleLutin(sbire,hitboxL,hitboxH);
  
  #define JoueurX TailleX/2-hitboxcanonL/2
  #define JoueurY 9*TailleY/10
      
      joueur.posx = JoueurX;
      joueur.posy = JoueurY ;
  }