67b73333
amoreau
Ajout du squelette
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
/*
*
@file socket.h
@brief define function of socket API
*
*/
#ifndef _SOCKET_H_
#define _SOCKET_H_
extern uint8 socket(SOCKET s, uint8 protocol, uint16 port, uint8 flag); // Opens a socket(TCP or UDP or IP_RAW mode)
extern void close(SOCKET s); // Close socket
|
99a83ce4
pifou
Ajout réponse TCP...
|
13
14
|
|
67b73333
amoreau
Ajout du squelette
|
15
|
extern uint8 connect(SOCKET s, uint8 * addr, uint16 port); // Establish TCP connection (Active connection)
|
99a83ce4
pifou
Ajout réponse TCP...
|
16
17
|
extern void disconnect(SOCKET s); // Disconnect the connection
|
67b73333
amoreau
Ajout du squelette
|
18
19
20
|
extern uint8 listen(SOCKET s); // Establish TCP connection (Passive connection)
extern uint16 send(SOCKET s, const uint8 * buf, uint16 len); // Send data (TCP)
extern uint16 recv(SOCKET s, uint8 * buf, uint16 len); // Receive data (TCP)
|
99a83ce4
pifou
Ajout réponse TCP...
|
21
22
|
|
67b73333
amoreau
Ajout du squelette
|
23
24
25
26
27
28
|
extern uint16 sendto(SOCKET s, const uint8 * buf, uint16 len, uint8 * addr, uint16 port); // Send data (UDP/IP RAW)
extern uint16 recvfrom(SOCKET s, uint8 * buf, uint16 len, uint8 * addr, uint16 *port); // Receive data (UDP/IP RAW)
extern uint16 igmpsend(SOCKET s, const uint8 * buf, uint16 len);
#endif
/* _SOCKET_H_ */
|